'21 procent kiest voor online door lange wachtrijen in winkel'

'21 procent kiest voor online door lange wachtrijen in winkel'

Tijdsoverwegingen spelen een grote rol in de keuze om te kiezen voor online- of offlineshopping.

Eén op de 5 consumenten geeft aan liever online te shoppen, vanwege lange wachtrijen in fysieke winkels. Dat blijkt uit onderzoek van MarktEffect.

Tijdsoverwegingen spelen een grote rol in de keuze om te kiezen voor online- of offlineshopping. Zo zegt 37 procent van de ondervraagden het liefst naar de fysieke winkelstraat te gaan, maar door tijdsgebrek toch te kiezen voor het online alternatief.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 36 procent van de consumenten eerst naar de webshop van een winkel gaat, voor zij de fysieke binnenstappen. Daarvan vindt ruim een derde (37 procent) dat de fysieke winkelervaring niet overeenkomt met de webshopervaring van het merk. Dit terwijl 45 procent van de respondenten aangeeft dit heel belangrijk te vinden.

De belangrijkste redenen voor consumenten om naar de fysieke winkel te komen zijn vriendelijk en behulpzaam personeel (49 procent), deskundigheid van de medewerkers (45 procent) en een goed bereikbare locatie (36 procent).

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!