Hoe Bever buiten naar binnen brengt

Hoe Bever buiten naar binnen brengt

Buitenwinkel Bever heeft afgelopen week een van zijn grootste winkels geopend, en wel in Roermond. Bever mikt daarmee op zowel de Nederlandse als de Duitse consument.

Tekst gaat verder onder de foto

De winkel is 1500 vierkante meter en biedt ervarings- en servicezones. De servicezones zijn onder andere een click & en collect-balie en een speciale ruimte voor winkelen op afspraak. Met de ervaringszone moet de consument het gevoel krijgen de buitensporten ook uit te oefenen, bijvoorbeeld middels een klimwand.

Tekst gaat verder onder de foto

Deze vestiging van Bever heeft ook de nieuwste service van het merk: een uitgebreide 3D-voetanalyse. Daarmee kan de consument zich de perfecte schoen laten aanmeten. Ook de testplaats voor de...

Buitenwinkel Bever heeft afgelopen week een van zijn grootste winkels geopend, en wel in Roermond. Bever mikt daarmee op zowel de Nederlandse als de Duitse consument.

Tekst gaat verder onder de foto

De winkel is 1500 vierkante meter en biedt ervarings- en servicezones. De servicezones zijn onder andere een click & en collect-balie en een speciale ruimte voor winkelen op afspraak. Met de ervaringszone moet de consument het gevoel krijgen de buitensporten ook uit te oefenen, bijvoorbeeld middels een klimwand.

Tekst gaat verder onder de foto

Deze vestiging van Bever heeft ook de nieuwste service van het merk: een uitgebreide 3D-voetanalyse. Daarmee kan de consument zich de perfecte schoen laten aanmeten. Ook de testplaats voor de juiste afmeting en gewicht van een nieuwe tas staat prominent in winkel. Albert Scholte, ceo van Bever is blij dat de winkel deze facetten heeft: “Onze prioriteit is altijd geweest om onze klanten zo goed mogelijk te adviseren, en deze nieuwe locatie stelt ons in staat om dat te blijven doen.” 

Tekst gaat verder onder de foto

Bever richt zich het hele jaar met verschillende acties op duurzaamheid. In deze vestiging staat daarom een inleverton, prominent midden in de winkel. Door hier buitenproducten in te leveren krijgt de consument korting op nieuwe producten. Bever wil hiermee de consument bewust maken van recycling en verduurzaming.

Tekst gaat verder onder de foto


Bever werd in 1976 opgericht en heeft in totaal 43 winkels in Nederland. Vanuit Den Haag groeide het buitenrecreatiemerk uit tot grote speler op de Nederlandse retailmarkt. Dat duurzaamheid in de winkel een grote rol speelt is geen toeval, zo vertelde duurzaamheidsmanager Christian de Jong eerder al in deze podcast van RetailTrends.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!